Automobilia.ro
TC

Recomandari

Daca sunteti fericitul proprietar al unui vehicul istoric nu uitati ca intre acesta si masina Dvs moderna precum si majoritatea celorlalte vehiculelor din trafic exista mari diferente.

In acest sens e recomandabil :
 
1. Sa nu uitati sa pastrati in trafic o distanta suficienta fata de vehiculul din fata, acesta e posibil sa fie echipat cu ABS asa incat nu veti putea niciodata frana la fel de eficient.
 
2. In cazul vehiculelor echipate cu motoarele in patru timpi alimentate cu benzina utilizati aditiv substituent de plumb.
 
3. Intocmiti un Jurnal de Bord si pastrati-l in compartimentul de acte. Notati in el tipul de consumabile recomandate pentru vehiculul Dvs :
-         Specificatia si cantitatea necesara de ulei motor/cutie/diferential/reductor
-         Specificatia si cantitatea necesara de lichid de frana
-         Codul bujiilor/platinei si distanta de reglare
-         Dimensiunile curelei(lor)
-         Presiunea anvelopelor
-         Specificatiile becurilor si rezistentelor fuzibile
-         Codul filtrului de aer/ulei
In acelasi Jurnal de Bord notati data si rulajul la care ati facut revizii sau ati inlocuit piese sau consumabile.
 
4. Din portbagaj nu trebuie sa lipseasca : cartea de reparatie a vehiculului, trusa de scule, cricul, cheia de roti, pompa de aer/compresor, setul de triunghiuri reflectorizante, trusa de prim ajutor, vesta reflectorizanta, o lanterna, fire de dat/luat curent, sufa de tractare si un set de consumabile (becuri, sigurante, capac de delco, bujii, rotor, condensator, platina, curea, membrana pompa de benzina/sprit, bobina, filtru de combustibil, ventile, capace de camera/valva, 1 litru de ulei, 2 litrii de lichid de racire, 500 ml lichid de frana, papuci mama/tata, 1-2 metrii de fir electric, o borna, o canistra cu 3-5 litrii de benzina, un furtun de combustibil). E recomandabil sa aveti si o cutie cu suruburi, saibe, piulite, splinturi de diverse dimensiuni.
 
5. Trusa de scule trebuie sa contina minimum : chei fixe, chei tubulare, surubelnite de ambele tipuri si de mai multe dimensiuni, un ciocan, banda izolatoare, un set de lere, cheie de bujii, smirghel, spray degripant, cleste, cuter.
 
6. In mod obligatoriu extinctorul va fi pastrat in habitaclu in imediata apropiere a postului de conducere astfel incat sa poata fi accesat rapid.
 
7. Pe traseu e bine sa efectuati opriri dupa fiecare 50-100 de kilometrii ocazie cu care sa efectuati o inspectie vizuala a vehicului verificand : daca exista scurgeri de combustibil/apa/ulei, daca vreuna din roti este incinsa, functionarea instalatiei de semnalizare/stop pe frana/faruri.
 
8. Nu parasiti garajul inainte sa verificati : nivelul uleiului/combustibilului/lichidului de racire/lichidului de frana, functionarea luminilor, stopurilor, semnalizarii si a stergatoarelor de parbriz.
 
9. Pe timpul stocarii indelungate e recomandat sa acoperiti caroseria cu o husa lejera si sa suspendati automobilul pe « capre » pentru a evita ovalizarea anvelopelor si uzura elementelor de suspensie. O alta varianta de conservare a anvelopelor este rotirea periodica a acestora.
 
10. Respectati cu stricteze recomandarile firmei constructoare legate de : intervalele la care automobilul trebui gresat sau trebuie efectuate o serie de reglaje, rulajul sau timpul dupa care trebuie inlocuite filtrele de aer/ulei/combustibil, uleiul, lichidul de frana/racire, presiunea anvelopelor (mare atentie la diferentele dintre anvelopele originale si cele utilizate in cazul in care acestea nu sunt identice).

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile