Automobilia.ro
CES

Inchirieri vehicule istorice

Cum am inceput 

La inceputul anilor ’90, anii studentiei, am cutreierat tara-n lung si-n lat si am reusit sa constituim o importanta baza de date care continea cateva sute de automobile fabricate inainte de 1970, fiecare avand o fisa insotita de o fotografie. Intotdeauna aceste prospectiuni au un farmec aparte iar in acele vremuri in care internetul si telefonul mobil nu existau lucrurile se transformau de multe ori in adevarate aventuri care astazi ne dau prilejul unor placute rememorari. Usor usor am capatat o oarecare notorietate si dupa primele contacte cu un producator de film solicitarile din partea cinematografiei au inceput sa fie tot mai numeroase si precum banuiti nerenumerate. Apogeul acestor colaborari a fost filmul lui Costa Gavras - AMEN (2003) Foarte mandru de implicarea in alegerea unora din masinile « distribuite » in film mi-am invitat prietena de atunci (sotia de astazi) sa vizionam pelicula, la care, nu-i asa, si eu contribuisem cu o mica farama. Actiunea filmului, plasata in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, a implicat prezenta unui numar mare de vehicule, multe dintre ele inchiriate din Italia si din Serbia.
Dupa ce participi la filmari ramai in minte cu zeci de franturi care la vizionarea filmului se insiruie ca piesele unui puzzle, insa de foarte multe ori zile intregi de filmare cad la montaj. In AMEN scenele cu automobile sunt foarte numeroase asa incat vizionarea filmului a fost o incantare. Pana la un moment in care, pentru a schimba locatia actiunii din exterior in interior, este introdusa o secventa in care un automobil IFA F9, model produs in R.D.G. in perioada 1949-1956, are o aparitie de 15-20 secunde, cam cat sa parcurga portiunea din Calea Victoriei situata intre Palatul C.E.C. de fostul Palat al Postelor, astazi Muzeul National de Istorie al Romaniei. In momentul in care am vazut secventa mi-a stat inima iar in sala aveam sa constat ca mai erau pasionati de vehicule istorice de vreme ce s-au auzit fluieraturi si rasete din vreo trei zone distincte. In acel moment am realizat cat de mica este distanta dintre sublim si derizoriu, intre reusita si esec. Un film cu un regizor de geniu, cu un buget pe masura, pentru care se importasera temporar peste 10 vehicule fusese practic mutilat, fie si intr-o singura secventa, de o eroare grosolana care spre final avea sa fie dublata de aparitia, e drept in plan indepartat, a unor camioane ROMAN. Stiu, nu toti spectatorii filmulelor se pricep la masini, totusi insa eroarea comisa e similara daca vreti cu un Mihai Viteazul purtand iPod pe campul de lupta.  Nu cred mai trebuie sa insist asupra faptului ca habar nu am avut cum a ajuns masina respectiva in film. Cert este ca in acel moment ne-am promis ca intr-o zi sa reusim sa eliminam astfel de gafe care nu fac cinste cinematografiei romanesti si deopotriva comunitatii de colectionari din Romania. Nu vrem sa facem pe judecatorii insa vina a fost credem impartita, intre responsabilii cu productia care au dat dovada de amatorism si detinatorul masinii respective, care e foarte posibil sa fi declarat un an fals de fabricatie.  Asa a aparut Compania AUTOMOBILIA, singura firma romaneasca care asigura astfel de servicii.
  
Inchirieri vehicule istorice
 
Spre deosebire de casting la inchiriere criteriile de selectie a vehiculelor sunt mai putine si implicarea noastra este foarte limitata. Practic inregistram doleantele clientilor, si facem 4-5 propuneri, in functie de locatie, data si numai dupa verificarea disponibilitatii masinilor. Clientii aleg in functie de buget si preferinte. Intotdeauna fiecare masina inchiriata are pe langa un sofer manierat si un vehicul similar in “stand by » astfel incat o nedorita defectiune majora sau un nefericit accident nu ne pune in situatia de a lasa clientii in strada. Rugam onorata clientela sa transmita solicitarile prin email precizand data, automobilele preferate, ruta care se doreste a fi parcursa, timpul aproximativ de inchiriere si datele de contact. Raspunsul nostru va sosi in maxim 24 de ore.  
 
Casting vehicule istorice
 
Se spune ca daca pui in ceea ce faci suflet si pasiune e imposibil sa nu reusesti. In ceea ce ne priveste lucrurile se confirma. Dupa colaborarea prin intermediari cu regizorul Costa Gavras, care mi-a produs o imensa amaraciune data fiind gafa care desi nu-mi apartinea m-a facut sa ma simt groaznic, am avut sansa sa impun AUTOMOBILIA pe piata de profil. In timp am avut sansa si onoarea sa prestam servicii de casting vehicule pentru regizori celebrii precum Antonio Zeffirelli (Callas Forever - 2002), Francis Ford Coppola (Tinerete fara Tinerete - 2007) sau Sergiu Nicolaescu (Supravietuitorul - 2008). O alta latura a activitatii o constituie productiile de videoclipuri muzicale si spoturi publicitare. Clientii AUTOMOBILIA pot fi convinsi ca vehiculele pe care le propunem producatorilor sunt 100% originale si, cel mai important, sunt corect datate. AUTOMOBILIA a implinit recent 7 ani de activitatea timp in care nu am avut nici un esec in sensul ca nu au existat situatii in care automobilele propuse de noi sa fie respinse regizori, niciunul din acestea nu s-a defectat pe durata filmarilor si, la fel de important, niciunul din vehiculele folosite la filmari nu a suferit pagube. Din portofoliul AUTOMOBILIA fac parte peste 450 de vehicule istorice produse in perioada 1895-1980 : automobile, camioane, motociclete, tractoare, motorete, locomotive cu aburi si vagoane de epoca, biciclete. Alaturi de aceste vehicule AUTOMOBILIA asigura obiecte de recuzita precum casti, ochelari, pompe de benzina, manusi, valize, reclame emailate, canistre, plase de camuflaj, scule, ziare, semne de circulatie, numere de inmatriculare, etc toate din perioada corespunzatoare actiunii. Compania AUTOMOBILIA nu se limiteaza numai la casting, de cele mai multe ori asiguram figuratia in filme conducand vehiculele pe care le inchiriem (in unele cazuri o conditie obligatorie impusa de proprietari) si in plus asiguram asistenta tehnica a vehiculelor. Asa cum fiecare vehicul are specificul lui asa si proprietarii acestora sunt persoane diferite care trebuiesc ajutate sa raspunda cerintelor regizoriale. Si nu ne referim aici la postura de traducatori in care ne aflam de multe ori ci la anumite secvente care sa dea veridicitate si substanta peliculei (derapaje, urmariri, trafic urban, etc).   Pentru un producator lucrurile esentiale sunt gasirea vehiculul dorit, acesta sa functioneze pe timpul filmarilor si sa nu sufere daune astfel incat sa fie activate cauzele contractuale de despagubire. Compania AUTOMOBILIA garanteaza prin experienta si expertiza sa mult mai mult si toti cei cu care am colaborat s-au convins de acest lucru.     
 
Termene si conditii
 
Pe langa vehiculele proprii Compania AUTOMOBILIA detine in portofoliul peste 450 de vehicule istorice pe care le inchiriaza in baza unor contracte de comodat incheiate cu proprietarii acestora. Comisionul perceput pentru aceasta prestatie variaza intre 5 si 20 % din onorariul negociat si platit de client proprietarului (suma se adauga la acesta) in functie de complexitatea conditiilor impuse de producator (de ex. filmari de noapte, cu risc ridicat, etc). Compania AUTOMOBILIA colaboreaza cu firme similare din numeroase tari europene asa incat putem afirma cu mandrie ca nu exista comanda pe care sa nu o putem onora.   
 
Portofoliu de clienti
 
Media Pro Pictures, Castel Film, Saga Film, Domino Film, SRG Atelier, Multi Media Est, Interfilm, Orion Film, Mitra Film, Parc Film, Abis Studio, Smart Film, Twin Film, Cine Tv Production, Atlas Ltd, 141 Romania, Black Maria PR & Production, Mandragora, B.B.C..
 
Filmografie selectiva
 
Callas Forever (2002)
Amen (2003)
Omul Grabit (2004)
The drop (2004)
Space Race (2005)
Gino Bartali - L'intramontabile (2006)
Carnera (2006)
Adam resurrected (2007)
Youth without youth (2007)
Calatoria lui Gruber (2007)
Supravietuitorul (2008)
Puzzle (2011)
I'm an old communist hag (2012)
Harley and the Davidsons (2016)
The nun (2017)
 
Album foto selectiv 
 
http://www.automobilia.ro/gallery/vehicule-istorice


 

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile