Automobilia.ro
CES

Pontiac Trans Am

Trans Am a fost cel mai longeviv model al firmei Pontiac fiind produs in patru serii. Performantele, manevrabilitatea si nu in ultimul rand eleganta i-au asigurat succesul timp de 25 de ani.

In 1966 GM decide sa lanseze o varianta a Chevrolet-ului Camaro, produsa de firma Pontiac. Miscarea avea ca scop castigarea luptei cu modelul Mustang produs de Ford. Asa s-a nascut modelul Firebir care va fi produs in trei versiuni : Formula, Esprit si Trans Am. Aceste modele au ca particularitate includerea barilor realizate din material plastic in caroserie, o solutie inovativa la acea ora devenita astazi omniprezenta la toti producatorii. Denumirea de Trans Am a fost preluata de la “The Sports Car Club Of America” care incepand cu anul 1966 era organizatorul curselor desfasurate sub titulatura Trans American Sedan Championship. Pontiac a preluat numele fara acordul S.C.C.A. dar ulterior s-a obligat ca in schimbul dreptului de a folosi denumirea comerciala “Trans Am” sa plateasca asociatiei cite 5 dolari la fiecare automobil vandut sub acest nume. Modelul Firebird Trans Am a fost lansat in 1967. Prima serie este usor de identificat datorita farurilor rotunde. La a doua serie (1970) partea frontala a fost restilizata, modelul suferind pina la aparitia seriei a treia (1981) mai multe face-lift-uri : din 1975 stilpul “C” a fost redus si astfel suprafata lunei s-a marit, in 1977 si 1979 au avut loc modificari majore ale mastii, Pontiac utilizand patru faruri patrate in toata perioada 1970-1981. |n 1976 firma Pontiac a aniversat 50 de ani de existenta, lansand prima serie limitata (caroserie neagra cu accesorii aurii). Varianta “distribuita” in  filmul “Smokey and the Bandit” (1977 – cu Burt Reynolds). Exemplarul prezentat a fost fabricat in 1978 si apartine dlui. Florian Marin, vicepresedintele Retromobil Club Romania. Automobilul face parte din cea de-a doua serie Trans Am fabricata in perioda 1970-1981. Pontiac a fabricat 68.312 exemplare Trans Am in 1978. Dintre acestea doar 15.055 au fost echipate cu motorul W72, si doar 4139 cu cutie  manuala Hurst cu patru trepte, configuratia automobilului testat. Motorul W72 este un V8 de 400 CI (6600 cmc) care dezvolta 220 CP la 4000 rpm. Fiind comandat in versiune “racing” automobilul are o echipare speciala : motorul este preparat si furnizeaza peste 300 CP, diferentialul este autoblocant, suspensia este sport fiind identica cu varianta de competitii, bordul este unul optional, cu turometru, intreaga masina fiind usurata cu peste 150 kg. Pentru asta cel care a comandat masina a renuntat la dotarile de confort (aer conditionat, geamuri electrice, etc).  Franele sunt servoasistate, cu discuri pe puntea fata, Trans Am impresionandu-ma la acest capitol comparativ cu modele similare din epoca. Impresia la bord este fantastica in ciuda dimensiunilor dar mai ales a greutatii automobilului acesta avand prestatii deosebite. Viteza maxima legala (pe autostrada) este atinsa in mai putin de 10 secunde. Dar ceea ce te uimeste este manevrabilitatea acestui automobil, capitol la care in anii ’70 revista Automobile Quarterly decreta ca modelul nu are rival. Acceasi prestigioasa publicatie opina ca la acelasi palier de pret Trans Am nu are concurenti nici printre modelele sport europene. Clientela era compusa in procent de 80,5% din barbati. In varianta full options modelul Trans Am costa in 1977 6810 $. Apreciat unanim ca unul dintre cele mai celebre Muscle Car-uri din toate timpurile, Trans Am a devenit un obiect de cult in randul colectionarilor de vehicule istorice.

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile