Automobilia.ro
TC

Dodge Challenger

Dodge a lansat modelul Challenger, creatie a lui Carl Cameron, spre finalul erei “muscle car”. Chiar daca nu a atins volumul de vanzari scontat Challenger a fost un success devenind astazi un model emblematic al industriei americane de automobile.

Paradoxal anul 1964 este unul important In istoria modelului Challenger, desi acesta nu fusese inca creat.  Este anul in care John Z. Delorean tranforma Pontiac-ul Tempest in GTO iar rivalii din Deaborn lansau modelul Mustang recastigand atentia publicului dupa ce in urma cu doar cateva saptamani Plymouth ii eclipsase cu modelul Barracuda.
In august 1969 concernul Chrysler decide ca uzinele Dodge Main din Hamtramck si Van Nuys Olant din Los Angeles sa demareze reparativele pentru contructia noului model Challenger. Modelul imprumuta multe repere de la Barracuda oferind clientilor o vasta varietate de optionale, modele de tapiterie si culori ale caroseriei (18). Colen Neale, designerul interiorului, a gandit pentru panourile portierelor o “sculptura” din plastic care avea certe beneficii de cost insa nu era “prietenoasa” la atingere si prezenta dezavantajul unei slabe insonorizari. Polipropilena din care erau realizate panourile usilor nu e un material stabil fiecare piesa fiind imperceptibil diferita, ceea ce a creat unele probleme pe linia de asamblare, rezolvate datorita flexibilitatii care le permitea  montatorilor sa-l formeze dupa caroserie. Scaunele permiteau reglarea fata-spate-sus-jos fiind contrabalansate cu arcuri care faceau operarea mai usoara.
Lista de optionale includea cruise control, aer conditionat, casetofon, geamuri electrice, consola, dezaburire pentru luneta si o serie de alte accesorii de lux. Dotarile care sporeau siguranta pasagerilor includeau sistemul de franare cu dublu circuit, coloana de directie absorbanta de energie la impact, bare de protectie in portiere, centuri de siguranta pentru toti pasagerii si oglinda retrovizoare zi/noapte.  Dodge a produs modelul Challenger in doua variante, coupe (patru variante - Six, V8, T/A si R/T) si cabriolet (4860/1930/1290 mm L/l/h). Dupa primul an de productie au aparut o serie de modificari, cea mai vizibila fiind la nivelul lampilor de stop urmata de o redimensionare a barelor de protectie. Modelul a fost produs in mai multe variante de echipare, cea mai apreciata fiind “Rallye”, usor de recunoscut dupa grilele de ventilatie aplicate pe aripile fa]a. Motorizarile au fost diverse, motoare cu sase cilindrii in linie (3,3l , 3,7l) si V8 (5,2l, 5,6l, 5,9l , 6,3l , 7l si 7,2l), cutiile de viteze fiind manuale cu trei trepte (optional patru). Dodge Challenger a fost protagonistul a numeroase filme cele mai cunoscute fiind Used Cars, Natural Born Killers, Phantasm I & II si Vanishing Point. Modelul prezentat, fabricat In anul 1974, apartine dlui Florian Marin, vicepresedintele Retromobil Club Romania. Propulsorul este un V8 de 5600 cmc care dezvolta 290 CP, aceasta varianta fiind singura echipata standard cu o cutie de viteze automata TorqueFlite cu trei trepte.
Vanzarile modelului Challenger nu au fost niciodata satisfacatoare pentru grupul Chrysler care a investit mult in acest proiect. E greu de crezut ca producand modelul doar cinci ani Chrysler a avut profitul scontat. Principalii concurenti pe piata ai modelului au fost Mustang, Camaro, Javelin, Cougar si Firebird. Primele mari introduse de companiile de asigurari pentru automobilele cu motoare puternice si mai tarziu cresterea vertiginoasa a pretului carburantului au condus treptat la disparitia automobilelor “muscle car” din oferta producatorilor americani. Challenger a fost produs in perioada 1970-1974 in 165.437 unitati. Dodge Challenger este in prezent un adevarat obiect de cult fiind colec]ionat cu mandrie de pasionati din intreaga lume, in Romania existand doua exemplare.

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile