Automobilia.ro
CES

Renault 5 Alpine

Acum patru decenii Renault raspundea concurentei prin lansarea modelului 5. Nu a trecut mult si R5 a devenit o arma imbatabila, varianta Alpine acumuland un bogat palmares in competitiile automobilistice. In 1968, Pierre Dreyfus, directorul general Renault, a intuit perfect ca succesul modelui R4, aflat in competitie cu Citroen 2CV, poate fi dublat prin lansarea in acelasi segment de piata a unui model mai elegant si cu performante superioare. Asa s-a nascut proiectul “122”. Cerintele au fost : hayon de mari dimensiuni, capota motorului sa fie scurta, doua portiere, spatii vitrate mari. Designul modelului apartine lui Michel Boue. Acesta a dorit initial ca lampile de stop sa fie integrate in stalpul « C » dar pana la urma pozitia lor a fost una conventionala. Mult mai tarziu solutia a fost utilizata de alti producatori. Modelul Renault 5 a fost lansat la a 59 editie a Salonului de la Paris fiind produs in perioada 1972-1985. A urmat de seria Super Cinque produsa pana in 1996. Fabricile Renault din Franta, Venezuela, Spania, Iran, Mexic si Slovenia au produs peste cinci milioane de exemplare R5. La numai un an de lansare modelul se clasa pe pozitia secunda a competitiei Car of the year. Platforma sa mecanica era preluata de la modelul R4, la randul sau un succes dovada si longevitatea in productie. Varianta Renault 5 Alpine a fost lansata in 1976 fiind foarte bine primita atat de public cat si de piloti. Pe piata britanica modelul s-a vandut sub denumirea Renault 5 Gordini, pentru ca firma Sunbeam avea drepturile asupra marcii « Alpine ». Motorul variantei Alpine, de 1397 cmc, dezvolta 93 CP la 6400 rpm (0-100 km/h in 9s , viteza maxima 175 km/h). Varianta Alpine costa 32.060 FF, aprope dublu decat varianta de baza L (17960 FF). Prin echiparea cu un turbocompresor Garrett T3, a aparut varianta Alpine Turbo, motorul dezvoltand 110 CP la 6000 rpm (0-100 km/h in 9,1s , viteza maxima 185 km/h). Motorizarile au fost diferite in functie de varianta : 782 cmc, 845 cmc, 996 cmc, 1108 cmc si 1397 cmc. Cutiile de viteze manuale au fost cu patru si cinci trepte, optional fiind disponibila o cutie automata cu trei trepte. R5 este simultan un automobil practic dar si elegant, compact dar cu un habitaclu incapator. Modelul a inglobat tehnici constructive revolutionare la acel moment, partea frontala fiind deformabila in caz de impact pentru a asigura integritatea partii centrale ea caroseriei. Interiorul a fost proiectat intr-un stil modern, fiind extrem de apreciat de clientii tineri. Materialele utilizate sunt de calitate, iar plasticul nu e finisat astfel incat sa para piele, asa cum multi producatori incearca si astazi sa faca. Pentru a aniversa implinirea a patru decenii de la lansarea modelului 5, firma Renault a aliniat la startul recent incheiatului Raliu Monte Carlo Historique trei automobile 5 Alpine. Publicul francez a primit cu entuziasm tripleta R5, la volanul careia s-au aflat piloti de prim rang veteranii Jean Ragnotti si Alain Serpaggi carora li s-a alaturat "Manu" Guigou, pilot care activeaza in campionatul francez de raliuri. O alta locatie si modalitate mai buna de aniversare nu cred ca exista, tinand cont si de faptul ca in 1981 Jean Ragnotti a castigat Raliul Monte Carlo cu un R5 Turbo, dupa ce in 1978 se clasase pe pozitia secunda cu R5 Alpine. A existat si o serie limitata « Monte Carlo » produsa in 2400 se exemplare in 1978, usor de recunoscut dupa schema de vopsire bicolora (galben/rosu). Exemplarele Renault 5 Alpine in stare perfecta sunt astazi extrem de rare, de aici si pretul piperat.

 
Foto : Bernard Canonne 

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile