Automobilia.ro
CES

Mercedes 300 SL Roadster

 

Putine sunt automobilele la a caror vedere ti se taie respiratia. Mercedes 300 SL este unul dintre acestea. Asta la prima vedere, la 260 kmih senzatia se amplifica. Mercedes a lansat modelul 300 SL in 1954 la Salonul Auto de la New York in varianta coupe de doua locuri, botezata Gullwing (aripa de pescarus) datorita sistemului de deschidere a portierelor. Numele modelului, 300 SL, codificat intern W198, provenea de la capacitatea cilindrica (trei litrii) “300” si respectiv tipul de caroserie Sport Leicht “SL”. La momentul lansarii 300 SL era cel mai rapid automobil produs in serie. Proiectat de designerul sef a firmei Daimler Benz AG Rudolf Uhlenhaut pentru a fi utilizat in competitii automobilul beneficia de sasiu tubular si o aerodinamicitate exceptionala. Cel care a facut ca automobilul sa intre in productia de serie a fost dealerul american Max Hoffman care, intuind succesul modelului, a transmis firmei Mercedes o comanda ferma pentru 1000 de bucati. Pretul pe piata americana a variat de la 6820 $ la 8902 $. Pentru a incapea sub caroseria joasa, realizata din otel si panouri din aluminiu, motorul a fost inclinat la 50 de grade spre stanga. Varianta roadster a fost lansata in 1957 productia totala fiind pana in 1963 de 1858 unitati. Toate exemplarele au fost construite cu directia pe partea stanga. Spre deosebire de alte automobile sport modelul SL ofera un spatiu generos pentru bagaje. Motorul cu sase cilindrii in linie, primul motor din lume in patru timpi alimentat prin injectie directa (mecanica Bosch), are o capacitate cilindrica de 2996 cmc si dezvolta 215 CP la 5800 rpm. Cutia de viteze este manuala cu patru trepte. Varianta roadster cantareste 1330 kg, cu 35 mai multe decat varianta coupe, viteza maxima fiind cuprinsa, in functie de raportul diferentialului, intre 235 si 260 km/h (0-100 km/h in 8,7 s). Datorita benzinei injectate de pompa mecanica intre momentul luarii contactului si oprirea fizica a motorului, evident nearsa si care spala cilindrii diluand uleiul, schimbul acestuia  este recomandat a fi efectuat la 1600 km. Roadsterele prezinta o serie de particularitati fata de varianta coupe: usi conventionale, lonjeroanele laterale ale sasiului au fost coborate pentru a facilita accesul, oglinzi retrovizoare Talbot, tapiterie realizata din piele perforata. Portbagajul este marit ca urmare a reducerii volumului rezervorului. Optional clientii putea comanda un hard-top. Dimensiunile caroseriei sunt: 4570 mm lungime, 1790 mm latime si 1300 mm inaltime. Directia este precisa iar franele cu tamburi pe ambele punti sunt eficiente. Suspensia este independenta, cu arcuri elicoidale si bara stabilizatoare. Confortul pasagerilor este ridicat, existand probleme minore de manevrabilitatea la viteze ridicate doar pe drumurile imperfecte. Majoritatea proprietarilor de 300 SL si-au protejat investitia asa incat exemplarele care au supravietuit sunt in stare buna, cotatia pentru modelele roadster in perfecta stare fiind de peste 550.000 euro. Exista si exceptii, mai cu seama peste ocean, unde colectionarii vaneaza automobile ajunse in stare de epava pentru a le restaura, un astfel de exemplar vandut anul acesta la targul de la Essen fiind capul de afis al tranzactiilor. Exemplarul prezentat, Mercedes 300 SL, a fost fabricat in 1957 si apartine dlui. Fritz Kaiser,  participant la Transilvania Classic Rally 2011. Vestea buna este ca prezenta pe soselele Romanie a unui Mercedes 300 SL nu a fost una temporara, existand si in tara un exemplar. Urmasul lui 300 SL Roadster a fost in gama Mercedes 230 SL. Previziunile lui Hoffman s-au adeverit, peste 80% din exemplarele 300 SL produse fiind vandute in S.U.A. Mercedes 300 SL, cel mai important model postbelic al constructorului german, este astazi un vehicul istoric foarte apreciat de colectionari, exemplarele exportate in S.U.A. revenind masiv pe continentul european.

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile