Automobilia.ro
CES

Lamborghini Espada

Lansat in anul 1968, Espada a fost primul model Lamborghini de patru locuri. Gratie performantelor, originalitatii designului si a confortului oferit pasagerilor modelul s-a bucurat de success. La Salonul Auto Geneva ’67 Lamborghini a prezentat prototipul Marzal. Pe baza acestuia, un an mai tarziu’ a fost lansat la acelasi salon modelul Espada, care a fost produs pana in 1978.  Espada a fost conceput la centru de design Bertone, autorul proiectului fiind Gandini. Acesta colaborase cu succes cu inginerul Giampaolo Dallara la proiectul Miura, insa dezamagise cu prototipul Marzal. Gandini a trebuit sa se intoarca dupa finalizate proiectului Espada la planseta de proiectare, Ferucio Lamborghini fiind impotriva usilor tip “aripa de porumbel”, in ciuda faptului ca acestea ar fi facilitat accesul pasagerilor locurilor din spate. Numele “Espada” are ca sursa de inspiratie denumirea pumnalului utilizat de matadori. Au existat trei serii Espada, productia totalizand 1217 exemplare. Toate cele trei serii au fost echipate cu un propulsor V12 (la 60 de grade) de 3929 cmc. Ambele punti au suspensie independenta si frane cu discuri ventilate. Modelul prezentat de AUTOSHOW face parte din prima serie (400 GT -  03.1968-11.1969), usor de recunoscut dupa jantele cu fixare centrala, identice cu cele ale modelului Miura. Motorul care echipa prima serie Espada (325 CP) permitea acceleratii de la 0 la 100 km/h in 7,8 secunde, viteza maxima atinsa fiind de 153 mph. Seria a II-a (400 GTE – 12.1969–11.1972) are bordul modificat, jante cu cinci prezoane, puterea motorului crecuta la 350 CP optional putand fiind echipata cu servodirectie (produsa de ZF). Seria a III-a (noiembrie 1972-1978) este echipata cu un motor de 365 CP, are lampile de stop si masca radiatorului usor modificate, dupa anul 1976 barele de protectie realizate dupa standardul american si echipamentul de conditionare a aerului, intrand in echiparea de serie a modelului. Optional clientii puteau opta pentru o cutie de viteze automata cu trei trepte (Chrysler RorqueFlite) care a echipat 55 de exemplare. Automobilul cantareste 1465 kg dimensiunile sale fiind 4730 mm lungime, 1860 mm latime si 1185 mm inaltime. Spre finalul productiei modelului Espada, Bertone a proiectat un prototip cu o caroserie cu patru portiere, la care s-a renuntat. Caroseria modelului Espada frapeaza prin imbinarea a doua stiluri, partea frontala agresiva contrastand cu spatele delicat. Astazi Espada este unul din cele mai accesibile modele Lamborghini de colectie, fiind cotat la 30.000 euro.


 

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile