Automobilia.ro
CES

Alfa Romeo 6C 1750 GS Figoni

Intre 1929 si 1933 Alfa Romeo a produs automobile sport si de competitie cu indicativul 1750- 6C, unde “1750” reprezenta capacitatea cilindrica si “6C” defineste tipul de motor, cu sase cilindrii In linie. Modelul a fost la origini dezvoltat de inginerul Vittorio Jano fiind prezentat Im premiera la Roma In 1929. Ulterior motorul a suferit numeroase Imbunatatiri, alaturi de versiunea standard, cu o singura axa cu came, fiind produse variantele SS (Super Sport) si GS (Gran Sport) cu doua axe cu came In cap. Majoritatea automobilelor au fost vandute ca sasie rulante, fiind carosate de cele mai renumite ateliere ale vremii, In cea mai mare parte clientii optand pentru varianta roadster. Asa cum v-a obisnuit AUTOSHOW este singura publicatie romaneasca care ofera citirorilor sai privilegiul de a citi prezentari ale automobilelor participante la concursul de la Villa d’Este. Subiectul din acest numar este chiar automobilul care a castigat  cele mai importante trofee la editia 2012: Coppa d’Oro, trofeu atribuit prin votul publicului, Best of Show, trofeu acordat prin votul juriului si premiul la Clasa C “Arta aerodinamicitatii”. Canadianul David Cohen, proprietarul automobilului, este cu siguranta cel mai fericit colectionar de pe planeta. Automobilul sau a fost produs In 1933, face parte din a sasea serie 6C (ultima, cu sasiu “casetat”), fiind carosat coupe de atelierul parizian Figoni  devenit celebru In epoca pentru creatii extravagante realizate pe sasie Bugatti, Duesenberg si Delage. De aici si emblema “Alfa Romeo Paris ” (in loc de Milano) si instrumentele de bord fabricate de firma franceza Jaeger care ulterior au fost utilizate si de firma Alfa Romeo. Exemplarul a fost prezentat In 5-15 octombrie 1933 la Salonul Auto de la Paris participand In 1934 la concursurile de eleganta din Monte Carlo (a castigat Marele Premiu), Nice (Premiul de onoare) si Deauville. In 1935, recarosat cu o caroserie lejera din aluminium, automobilul a castigat la Clasa 1501-2000 cmc Cursa de 24 de ore de la Le Mans pilotata de pilotii Guy Don (UK) si Jean Desvignes (F), clasandu-se pe pozitia a VI-a In Clasamentul General (numarul 21 de concurs). Dupa ce a avut cinci proprietari francezi, automobilul a ajuns In posesia lui Waldemar Greyvensteyn,  colectionar din Bloemfontein (Africa de Sud), care l-a utilizat In 1986 In Raliul Mille Miglia (numar de concurs 65) la acel moment caroseria fiind vopsita bleo/albastru. Davin Cohen a achizitionat automobilul In 2009 si l-a Incredintat spre restaurare firmei RX Autoworsk din Vancouver care a finalizat proiectul In aprilie 2012. Dupa restaurare a fost editata o carte despre acest automobil printre ilustratii fiind cateva extrem de interesante, In care se pot observa pe structura din lemn a caroseriei Incriptii pre montaj facute cu creionul In atelierul Figoni. Unul din muncitori a notat pe rama parbrizului “Alfa Romeo et Juliette”, prefigurand ceea ce avea sa se Intample decenii mai tarziu, respectiv aparitia modelului Giulietta. Pe langa caroserie trebuie remarcata arhitectura motorului, care pare o adevarata sculptura. Ne aflam fara discutie In fata unei opera de arta, un automobil care Iti taie pur si simplu rasuflarea. Dupa ce am facut un tur al automobilelor participante la editia din acest an a Concursului de Eleganta Villa d’Este am fost convins ca acest automobil va castiga competitia si trebuie sa recunosc ca fata de editiile precedente de data asta a fost extrem de usor sa decid carui automobil sa acord votul.

Galerie foto

 


Galerie foto

Bursa colectionarilor


Despre companie Servicii oferite Prezentari Evenimente Istorie Muzee Restaurare Colectii si colectionari Motorsport istoric Personalitati Concursuri Arhiva online Galerie foto Bursa colectionarilor Utile